Cum se face o prezentare Power Point

Instrucţiunile cu caracter tehnic pentru realizarea unei prezentări în Power Point se găsesc în acest mini-ghid:

Prezentare – ghid

În ce priveşte conţinutul unei prezentări Power Point, iată câteva sugestii:

  • prezentarea nu trebuie să conţină întreaga lucrare, ci o schemă care să îi amintească vorbitorului ce aspecte să urmărească în prezentarea lucrării;
  • această schemă îi va ajuta şi pe cei din public să aibă o imagine de ansamblu asupra structurii lucrării şi asupra ideilor principale;
  • în textul introdus pe slide-uri, ideile se prezintă schematic, evitându-se enunţurile elaborate; sintagme relevante sau enunţuri scurte, de 10 – 12 cuvinte sunt suficiente;
  • prezentarea se face liber, articulând în enunţuri concise şi clare ideile prezentate schematic pe slide ;
  • ideile pe care autorul le consideră mai importante trebuie evidenţiate prin elemente paraverbale (intonaţie semnificativă, debit moderat, pauze relevante) şi nonverbale (contact vizual cu toţi cei din public, atitudine pozitivă, relaxată şi angajată);
  • dacă alegeţi să ilustraţi cu o fotografie sau un fişier audio sau video, precizaţi relevanţa acestora;
  • EVITAŢI să scrieţi fraze lungi pe care să le citiţi de pe slide, eventual cu o voce monotonă, sau să încărcaţi toată lucrarea pe slide-uri!
  • ÎNCERCAŢI, în măsura în care nu este vorba de o situaţie extrem de formală şi aveţi o relaţie semiformală cu publicul (exemplu – colegi de clasă), să oferiţi o prezentare interactivă, implicându-i pe cei din public.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

WordPress.com Logo

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

Comentezi folosind contul tău Twitter. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

Comentezi folosind contul tău Facebook. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

Comentezi folosind contul tău Google+. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

%d blogeri au apreciat asta: